GÜNLÜK OBJEKTİF ONLINE FORUM

GÜNLÜK OBJEKTİF ONLINE FORUM

İlmin Mekanı Dostların Buluşma Noktası . . . Sen de bize katılmaya ne dersin ?

En son konular

» 300 Spartalı Süper Remix
Ptsi Ocak 25, 2010 5:25 pm tarafından KoVBoY_06

» BKM,Testere Skeci[Gerçekten Çok Komik]
Cuma Ocak 22, 2010 7:37 pm tarafından errOr

» MASADA 10 MUM VAR
Ptsi Ocak 04, 2010 6:01 pm tarafından errOr

» Yeni Yılınız Kutlu Olsun!!!
Perş. Ara. 31, 2009 9:23 pm tarafından errOr

» Domuz Gribi Dikkat!!!
Ptsi Ara. 28, 2009 5:54 pm tarafından errOr

» Ses Tellerine Bakın !! [Video]+[Tavsiye]
Ptsi Ara. 28, 2009 11:04 am tarafından CrazyBoga

» Referansların Ödülleri
C.tesi Ara. 26, 2009 7:59 pm tarafından errOr

» Onlıne Football Manager Oyunu
C.tesi Ara. 26, 2009 2:10 pm tarafından errOr

» 3D Perili Köşk
C.tesi Ara. 26, 2009 2:04 pm tarafından errOr

Duyuru Ekranı

Yeni temamız kullanıma sunulmuştur.Herkese hayırlı olması dileğiyle...
Yeni Yılınız Kutlu Olsun!!!

Çarş. Ara. 30, 2009 6:40 pm tarafından KoVBoY_06

Gözümüzü açıp kapattık.Baktık 2009 bitti 2010 geldi Smile.Zamanı durduramayız çok çabuk geçiyor Smile .Eee.. artık seneye görüşürüz Very Happy




MUTLU YILLAR !!!

Referansların Ödülleri

Salı Eyl. 08, 2009 12:02 am tarafından Hiperesadd

CrazyBoga,errOr ve KoVBoY_06 arkadaslarımıza site üye alırken referans gösterildikleri için +10'ar puan profillerine eklenmiştir.Nice üyelere !


Bundan sonra referansların ödülleri bu konudan ilan edilecektir yeni konu açılmayacaktır.Bilginize...

Sitemizin Yavaş Yavaş Çöktüğünü Düşünüyorum !!!

Salı Ekim 13, 2009 9:20 am tarafından KoVBoY_06

Arkadaşlar sitede ben ara sıra giriyorum ne mesaj var ne konu bari hafta sonları konu-mesaj açın yoksa site işi çok zor.Siteemize az da olsa girmezseniz sitenin çökecegini düşünüyorum


Sygılarla Exclamation

Forumun Yeni Teması Hayırlı Olsun !

Çarş. Kas. 25, 2009 3:12 pm tarafından Hiperesadd

Merhabalar..

Öncelikle önümüzdeki kurban bayramının hepimiz için hayırlı olmasını dilerim.Forumumuza yeni bir tema ekledik.Vbulletin tabanlı olan bu yeni temayı beğendiğinizi umarım en azından bence eskiye nazaran daha iyi . Aslında şimdilik deneme şeklinde olacak olumlu yorumlar fazla olursa böyle devam edeceğiz.
Tabiiki temayı öyle adlığımız gibi …

Forumda Okul Nedeniyle Yeterince Aktif Olamayacağım

Çarş. Eyl. 23, 2009 8:28 pm tarafından Hiperesadd

Forumda Okul Nedeniyle Yeterince Aktif Olamayacağım

Öncelikle merhabalar.
Bildiğiniz gibi yeni eğitim-öğretim yılı önümüzdeki perşembe günü başlıyor.Bn de çeşitli nedenlerden dolayı foruma haftaiçleri giremeyeceğim ve haftasonları da belli bir süre girebileceğim .Buda demek oluyor ki forum yönetimini tamamiyle KoVboY_06 adlı üyeye devretmiş bulunmaktayım.Benim …

Sitedeki Bakım Nedeniyle Rütbeleriniz Kısa Süreli Alınabilir.

Salı Eyl. 08, 2009 12:08 am tarafından Hiperesadd

İyi günler ..
Sitemiz yaklaşık 10 gün önce kuruldu ve o günden bu güne yoğun bir bakım çalışması içerisindeyiz.Sitemizin şu an bir çok alanda eksikleri göze çarpıyor.Henüz rütbelerin yetkileri ayarlanmış değil.Yani stajer mod ile super mod mesela şu an aynı yetkiye sahip.Bu tür hataların önüne geçmek amacıyla rütbeleri düzenleyeceğiz bu nedenle herkesin …

Rütbeler Hakkında Ayrıntılı Bilgi

Çarş. Eyl. 09, 2009 12:49 am tarafından Hiperesadd

RÜTBELER HAKKINDA DETAYLI BİLGİLER


İyi günler !

Forumumuz kurulduğundan bu yana gelişmeye devam ediyor bugün yapacağımız rütbelerle ilgili ayarlamalar hakkında detaylı bilgi vereceğim.Bu ayarlamadan sonra rütbeleme işlemi uygun bir şekilde yapılacaktır.
Aşağıda rütbeler hakkında bilgiler ve forum izinleri verilmiştir.

Admin

Admin forum yöneticisi ve …

Anket

Türkcell Süper Ligte bu sezon en iyi futbolcu kim?
0% 0% [ 0 ]
50% 50% [ 2 ]
25% 25% [ 1 ]
0% 0% [ 0 ]
25% 25% [ 1 ]
0% 0% [ 0 ]
0% 0% [ 0 ]
0% 0% [ 0 ]
0% 0% [ 0 ]
0% 0% [ 0 ]

Toplam Oylar : 4

BilgiYuvasi FM

  Yapım Aşamasında

BilgiYuvasi Video

   Yapım Aşamasında

Istatistikler

Kullanıcılarımız toplam 643 mesaj attılar bunda 164 konu

Toplam 13 kayıtlı kullanıcımız var

Son kaydolan kullanıcımız: cicoz99


    Yapılan Yenilikleri Analiz Ettik! Farklı bir Bakış Açısı

    Paylaş

    Hiperesadd
    Admin
    Admin

    Mesaj Sayısı : 137
    Kayıt tarihi : 28/08/09
    Yaş : 22
    Nerden : Eskişehir/Afyon

    Yapılan Yenilikleri Analiz Ettik! Farklı bir Bakış Açısı

    Mesaj tarafından Hiperesadd Bir Paz Eyl. 06, 2009 10:06 pm

    YENİ VERSİYON GELİYOR HAZIRLIKLI OLUN BİR KAÇ ARKADASIMZLA ANALİZ ETTİK VE ORTAYA CIKAN SONUÇLAR :
    Yeni versiyonda, yeni bir askeri birimimiz daha olacak. Mızrakçı gibi tercüme edebileceğimiz bu birim güç olarak taşçının bir üstü gibi gözüküyor. Yine sadece odun kullanılarak üretiliyor.

    Şimdi herşeyden önce, artık şehirlerde istediğimiz kadar asker barındıramayacağız. Her şehrin kendi büyüklüğü ile orantılı olarak barıdırabileceği askerler var. Bu askerler garnizonda konuçlanıyor ve belediye binasında bu rakamı görebiliyorsunuz. Hiç kışlam yok iken 300 asker barındırabiliyordum. Kışla seviyesini 1 yapınca bu rakam 350 oldu. Dolayısıyla kışla seviyelerinin de bu asker sayısıyla bir alakası olduğu söylenebilir. Bu sömürgelere binlerce asker konuşlandırma olayının sonu olarak gözüküyor.

    İkinci nokta, surlar artık çok daha fazla önem kazanmış durumda. Sadece savunmaya artıları yok aynı zamanda karşı tarafın moralini de bozuyor.

    Savaşlar 10. seviye şehirlere kadar dar alanlarda yapılıyormuş gibi fazla askeri birimi yollayamadan yapılıyor. Dolayısıyla artık 3000 askeri 8 seviyesinde bir şehire yollayamayacaksınız. Ancak 10. seviye şehirlerden sonra aynı anda çarpışan asker sayınız 420 civarına çıkıyor ve bu da ceşitli bölümlere ayrılıyor.

    Ordunuz artık tek bir bölümden oluşmuyor. Kara ordularında 6 bölüm var

    Hafif piyadeler: Mızrakçı ve Kılıç ustaları
    Ağır piyadeler: Phalanx ve buhar devi
    Uzak dövüşçüler : Taşçı, Okçu, Tüfekçi
    Uçan birlikler : Balon ve Gyrokopter
    Destek birimleri : Sahmerdan, Mancınık, Topçu
    Yan Birimler : Hekim ve Aşçı

    Bu birimlerin içinde herkes herkesi vuramıyor.

    Balon yerdekilere bomba atabiliyor ama yerdekiler balona cevap veremiyor. Fakat Balonların korkulu rüyası Gyrokopterler zira onlar sadece balon vurabiliyorlar. Yerdeki birliklere saldıramıyorlar. Balonlar ise Gyrokoptere cevap veremiyorlar.

    Kısaca Balonunuz var ve havadan bomba bırakmak istiyorsunuz, karşı tarafta ise gyrokopter var. Bu durumda sizin önce kendi Gyrokopterleriniz ile karşının gyrolarını indirip ardından balonlarınızı göndermeniz gerekiyor.

    Şimdi aklınıza satranç tahtası gibi bir diziliş getirin. Buraya askerlerinizi yerleştiriyorsunuz.

    3 saf var

    1. saf: On kıta ve yan kanat birlikleri. 30'ar askerden maksimum 7 kare (210 asker) ön kıtaya yerleştirebiiyorsunuz. Bu askerler Hafif ya da ağır piyade birliklerinden.
    Ardından her iki yana yine 30'ar askerden 2 şer kare (maksimum 60-60=120 asker) daha kanatları korumak için yerleştiriyorsunuz. Bunlar da yine hafif yada ağır piyade olmalı.

    2. Saf:
    Burası uzun menzillileri yerleştirdiğiniz yer. Yani sadece taşçıları, okçuları veya tüfekçileri yerleştirebiliyorsunuz. Maksimum 7 kare yani 210 asker yerleşiyor. Bu arada menzilli atışların artık mühimmat problemi var. Oku biten okçu kılıcını çekip bekliyor. Ama hafif piyadeye bile çok falza bişey yapamayabilir.

    3. saf
    3 kara yani maksimum 90 adet destek birimi ve 1 kare yani maksimum 30 adet hava birimi.

    Karşı tarafta aynı şekilde ordularını yerleştiriyor. Savaş başlayınca uzun menzilliler oklarını karşı tarafa göndermeye başlayınca askerlerinizin ZIRH sahibi olup olmadıkları önem kazanıyor Smile

    ZIRH ve YASAM PUANI

    Arkadaslar oyuna yeni 2 nokta eklenmiş. Askerlerin artık bir yaşam puanı var ve hepsi birbirinden farklı. Taşçı 8 yasam puanına sahipken tüfekçi 12 yaşam puanına sahip. Ama ikisinde de zırh yok. Bunların karşılarında 1 tane phalanx var ve onun zırhı ise 1

    şimdi 30 taşçı 30 phalanxa saldırıyor.
    30*taşçı atak puanı(3) - 30* Phalanx Zırh (1) = Taşçının vereceği hasar
    90-30=60 yaşam puan hasar veriyor taşçı. Phalanxın yaşam puanı 56 olduğundan 1 phalanx ölecek 1 taneside 4 puanlık yara alacak

    Şimdi bir de 30 phalanxın taşçıya cevabına bakalım
    30* Phalanx atak puanı(18)- 30*Taşçı zırh(0)= Phalanxın vereceği hasar
    540 - 0 =540
    Taşçının canı 8 puan olduğu için 540/8 =67 taşçı öldü. Zaten 30 tane olduğuna göre taşçı birliğiniz yok oldu.

    Ha bu arada unutmamak lazım her ateş etme adamı vurduğunuz anlamına gelmiyor. Ya da her salladığınız kılıç adamı kesecek diye bir şey yok. Bunun için İSABET ŞANSI diye (ACCURACY) bişey eklemişler. Mesela taşçının isabet ettirme şansı %20 gibi iken Phalanxın salladığı mızrağın taşçıya vurması %90.

    Kısaca menzilli askerlerin ağır piyadelere karşı hiç şansı yok. İşte burada işin içine taktik giriyor. Eğer 1. safınız delindi ise ya da kanat kollayıcı askerleriniz kaçıyorsa sizin menzilli askerleriniz karşı tarafın merhametine sığınmak zorunda kalacak.

    Kaçabilme şanları ise yine oyunda önem kazanacak olan hız faktörüne bağlanıyor. Bu arada büyük birlikler menzilli atışlarda çok daha kolay vuruluyor. Yani vurulma ihtimalleri artıyor.

    İşte size askeri birimler ve özellikleri

    Hafif piyadeler
    ===============
    KILIÇ USTASI MIZRAKÇI
    -------------------------------- -------------------------------
    Yaşam Puanı 18 13
    Zırh 0 0
    Mühimmat 0 0
    Hız 60 60
    Büyüklük 1 1
    Hasar verme puanı 10 4
    Vurma şansı %90 %70
    Kullanılan insan 1 1
    Gemi alanı 3 3
    Odun 30 30
    Sülfür 30 0
    Saatlik masraf 4 1

    AĞIR PİYADELER

    Phalanx Buhar Devi
    -------------------------------- -------------------------------
    Yaşam Puanı 56 144
    Zırh 1 3
    Mühimmat 0 0
    Hız 60 40
    Büyüklük 1 3
    Hasar verme puanı 18 42
    Vurma şansı %90 %80
    Kullanılan insan 1 2
    Gemi alanı 5 15
    Odun 40 130
    Sülfür 30 180
    Saatlik masraf 3 12

    Yani arkadaslar. Artık olay sadece asker basmak için sülfür ve odun aramaktan geçmiyor. Artık savaşacaksanız, casusluktan başlayıp işgale giden yolda tam bir general gibi ulaşımı, mühimmatı ve morali düşünmeniz karşı tarafın yapabileceği cinliklere ve surlarına dikkat etmeniz gerekecek.

    İkariamcılar kılıcınız keskin,yağmanız bol olsun ! Artık oyunun sadece asker basmayla değil taktikle kazanılacağını unutmayın, tüm ikariamcılara sevgilerimi sunuyorum.İyi Forumlar !

    Hiperesadd
    Admin
    Admin

    Mesaj Sayısı : 137
    Kayıt tarihi : 28/08/09
    Yaş : 22
    Nerden : Eskişehir/Afyon

    Geri: Yapılan Yenilikleri Analiz Ettik! Farklı bir Bakış Açısı

    Mesaj tarafından Hiperesadd Bir Paz Eyl. 06, 2009 10:10 pm

    En son bulduğum bilgileri de eklemek istiyorum :


    * Aksiyon Puanları

    Yapılabilecek aksiyonlar (Filo hareketleri ve askeri) şehir başına kısıtlanacak, bu kısıtlama belediye binasının seviyesiyle alakalı olacak. Kendi içinde sınırlaması olan sistemler (mesela casuslar) bu kısıtlamadan ekstra etkilenmeyecek.

    * Rüşvet ve Üçkağıtçılık

    Krallık büyüdükçe idari kontrolü de zorlaşır ve memurların rüşvetçilik ile düzeni bozmalarını da engellemek zorlaşır, bunu engelleyebilmek için bazı masraflara girip önlem almak gerekir. Bunu da sarayların geliştirilmesi ile yapabilirsiniz. Rüşvetçilik seviyesini belediye binasına girdikten sonra görebileceksiniz ve ayarlarınızı da ona göre yapabilirsiniz.
    Bu değişikliğin amacı:
    Yeni koloniler 100% etkili olmayacak – getirdikleri inanılmaz artı güç ve üretim fazlası bir derece olsun yavaşlayacak. Dolayısıyla tam anlamıyla işlev görebilmeleri için de ek masrafa girmek gerekecek. Bunu yaparken saray seviye yükseltme masraflarını aşırı yüksek tutmamaya da özen gösterdik.

    * Korsanlık

    Diğer oyuncuların ticaret gemilerine deniz yollarında saldırmak ve deniz ticaret yollarını donanmanız ile korumak mümkün olacak.
    Bu savaşlar için yeni savaş ve ganimet programı eklenecek ve sonrasında normal savaşlarda da uygun bir değişiklik yapılacaktır.
    Savaşın ortasına veya liman ablukasına giren ticaret gemilerinin yüklerini kaybetmeleri yaşanabilecek. Kısacası bu malların denizin derinliklerine inip kaybolmaları normal bir durum olacak.
    Bu değişikliğin amacı:
    - Oyuna yeni başlayanlar için yüksek masraflı liman ablukalarına ya da kara savaşlarına girmeden ekonomik savaş yürütmek mümkün olacak.
    - Yanında koruyucu savaş gemileri olmadan yapılan nakliyeler çok riskli olacak. Sadece ticaret anlaşması yapmak ya da pazardan mal satın almak yeterli olmayacak, aynı zamanda bunları koruyacak gemi bulmak, gemi yoksa da savaşçı ve donanması güçlü olan oyuncu bulmak gerekecek. Ticaret ve nakliyeler şu an gereğinden çok daha güvenli ve fazla gerçekçi değil.
    - Daha fazla deniz savaşı -> yüksek mali masraflar yüzünden dünyadaki mevcut altın oranı azalacak -> gerekli olan yüksek miktardaki sülfür nedeniyle bu maddenin değeri yükselecek ->
    -> deflasyon bekliyoruz yani pazardaki fiyatlar oldukça düşecek, ancak buna karşılık sülfürün değeri çok artacak.
    (toplamda hacim olarak şu anki seviyesinde olmasa da yakın bir ticaret hacmi olacaktır).
    - Kaybedilebilecek madenler (deniz savaşları sırasında) nedeniyle dünyadaki maden mevcuyeti azalacaktır.

    * Kaynak sistemi yeniden yapılanacak

    Kaynak üretimini ve masrafları direk olarak etkileyecek 8 yeni bina planlandı. Oyun balanslarında temel değişiklik yaşanacağı için bu değişiklikler paralel yapılacaktır. Bina yapımları daha pahalı olacak ancak buna karşılık bina geliştirme süreleri kısaltılacaktır.
    Bunun dışında tahmin ve hesaplamalardaki hatalar düzeltilecektir ve böylelikle masraflar tekrardan bu doğru bilgilere göre ayarlanacaktır.

    Bu değişikliğin amacı:

    - Masraf arttırma ve yapım süresi kısıtlamasıyla oyun daha da zorlaşacaktır, savunma ve korsanlık çok büyük önem kazanacaktır. Askeriye değerlenecek ve oyun içinde sülfürün rolü de artacaktır. (Bu şimdiye kadar çok rahat ve kolay bir ilişkideydi ve askeriye olmadan da gelişmek, bina inşa etmek çok kolay oluyordu.)
    Ayrıca ticaret çok önemli değildi, çünkü üretim yapıp gelişmek çok kolaydı Savunma da çok önemli bir unsur teşkil etmiyor (olması gerektiği kadar)
    - Yeni binalar nedeniyle başlangıç için eklenen ek mermer masrafları çıkartılacak – ve mermer ek masraf olarak düşünülen kaynak olmayacaktır (gelişmekte harcanan toplam mermer miktarı aynı kalacak ancak daha fazla bina nedeniyle küçük miktarlara ayrılacaktır). Bu da başlangıçta mermer adasında başlayanların inanılmaz büyük avantajını azaltacaktır.
    - Çok büyük bir krallık kurana kadar geçecek süre kesin olarak uzayacaktır.
    - Yeni binalar ve eklentiler birçok yeni stratejik unsuru da beraberinde getirecektir.

    * Kılavuz / Barbar şehirler / Çaylak Koruması

    Oyun başlangıcını oyunculara özellikle yeni oyunculara aşama aşama anlatabilecek, masrafları ve binaları tanımlayacak bir kılavuz hazırlanacak.
    Tüm yeni oyuncular için NPC karakterli yani bir insan tarafından oynanmayan bir şehir olacaktır. Adalardaki bu NPCye oyuncular da otomatik olarak saldırı düzenleyebilecek ve benzer aksiyonlar yapabilecekler.
    NPC özellikle yeni oyuncuların savunma/saldırı antrenmanı yapmasını, ve biraz daha hızlı gelişmeleri için kaynak çalabilmelerini sağlayacaktır. NPC her oyuncu için açık olacaktır ancak katkısı oyuncunun puanına göre değişecektir. Kılavuzla beraber bu barbar şehirleri oyunun öğrenilmesini hızlandıracaktır.

    Aynı zamanda yeni oyuncuları amaçsız ve haksız saldırılardan koruyabilmek için bir çaylak koruması oluşumuna karar verdik (konuyla ilgili zamanı gelince ayrıntılı bir açıklama yapılacak)

    errOr
    Co-Admin
    Co-Admin

    Mesaj Sayısı : 190
    Kayıt tarihi : 29/08/09
    Yaş : 20
    Nerden : Balıkesir/Burhaniye

    Geri: Yapılan Yenilikleri Analiz Ettik! Farklı bir Bakış Açısı

    Mesaj tarafından errOr Bir Paz Eyl. 06, 2009 10:33 pm

    of değişiklikler süper..Pylaşım için çookkkkkkkkk teşekkürler..

    Hiperesadd
    Admin
    Admin

    Mesaj Sayısı : 137
    Kayıt tarihi : 28/08/09
    Yaş : 22
    Nerden : Eskişehir/Afyon

    Geri: Yapılan Yenilikleri Analiz Ettik! Farklı bir Bakış Açısı

    Mesaj tarafından Hiperesadd Bir Ptsi Eyl. 07, 2009 11:54 am

    Önemli Değil..

    CrazyBoga
    Co-Admin
    Co-Admin

    Mesaj Sayısı : 171
    Kayıt tarihi : 29/08/09
    Yaş : 21
    Nerden : Ankara

    Geri: Yapılan Yenilikleri Analiz Ettik! Farklı bir Bakış Açısı

    Mesaj tarafından CrazyBoga Bir Ptsi Eyl. 07, 2009 12:26 pm

    değişikliler güzel sağpolasın...

    Hiperesadd
    Admin
    Admin

    Mesaj Sayısı : 137
    Kayıt tarihi : 28/08/09
    Yaş : 22
    Nerden : Eskişehir/Afyon

    Geri: Yapılan Yenilikleri Analiz Ettik! Farklı bir Bakış Açısı

    Mesaj tarafından Hiperesadd Bir Salı Eyl. 08, 2009 4:10 pm

    rica ederim..

    KoVBoY_06
    Admin
    Admin

    Mesaj Sayısı : 133
    Kayıt tarihi : 29/08/09
    Nerden : Ankara[Degişiyor]

    Geri: Yapılan Yenilikleri Analiz Ettik! Farklı bir Bakış Açısı

    Mesaj tarafından KoVBoY_06 Bir Çarş. Eyl. 09, 2009 10:00 pm

    Degişiklikler için sağol Smile

    Sponsored content

    Geri: Yapılan Yenilikleri Analiz Ettik! Farklı bir Bakış Açısı

    Mesaj tarafından Sponsored content


      Forum Saati Salı Şub. 28, 2017 7:44 am